Manual Penerbangan Ipad - "Good Reader"

Syarikat Penerbangan Alaska telah menukarkan manual penerbangan ke ipad.  Sekarang juruterbang boleh menggunakan ipad sebagai pedoman penerbangan bukan kertas manual seperti kebiasaannya. Sekarang ipad mempunyai applikasi penyimpan data yang sama terdapat di manual kertas.  Sekarang juruterbang yang mempunyai ipad boleh melakukan tugas ini dengan mudah.

Aplikasi yang disebut “Good Reader” membolehkan juruterbang mencari data lebih cepat dan mudah daripada manual penerbangan biasanya akan mengambil.  App GoodReader mengandungi edisi PDF dari 41 penerbangan, kaedah penerbangan, manual prestasi, kad rujukan, bahan penerbangan, dan grafik warna.  Faktor lain yang menarik tentang aplikasi tersebut adalah bahawa dengan ketukan sederhana pada paparan iPads mencipta kemampuan untuk meng-upload dan mengemaskinikan setiap jenis maklumat penerbangan.

Berikut adalah beberapa butiran lebih lanjut daripada courtesy of Alaska Air:

“The iPads contain an app called GoodReader that is loaded with PDF versions of 41 flight, systems and performance manuals, reference cards, and other materials. The electronic manuals include hyperlinks and color graphics, enabling pilots to find information faster and easier. Updating these reference materials can now be accomplished with one tap on the iPad screen instead of the former, labor-intensive process of replacing individual pages with new ones. The iPad is considered a Class 1 electronic device, meaning it is stowed during takeoff and landing under Federal Aviation Administration regulations”.

Syarikat Penerbangan Alaska akan memulakan ini dari pertengahan Jun tahun ini, selepas semua pilot sampai di sana ipad. Adakah Syarikat Penerbangan tempatan kita akan mengorak langkah yang sama?


0 comments:

Post a Comment

 
Free CSS Template by CSSHeaven.org TNB
Related Posts with Thumbnails